Název, naděje a revize

02.07.2023

Jak spolu tyto tři věci souvisí? Pro mě moc. Každý autor má minimálně pracovní název pro to, co tvoří. Nejinak je to se spisovateli. Mnohokrát se stane, že si autor na název zvykne. No jo, ale co když má pravdu?

Například já jsem napsala knihu, o které se právě rozhoduje v nakladatelství, zda vyjde. A hlavně pod jakým názvem. Myslím si o sobě, že jsem přístupná kompromisu, tedy ačkoli jsem se pokoušela stávající "pracovní" název uhájit, navrhla jsem asi 15 dalších. Nevyhovoval ani jeden. Ale není všem dnům konec, nevzdávám se naděje, třeba nakladatel přijde s něčím, co na příběh sedne a bude po problému.

Revize. Spisovateli asi mnohokrát skloňované slovo, někým dokonce nenáviděné. A já? Beru revize jako nutné zlo. Které ale VŽDY textu prospěje. A co teprve takovému, který revidujete poněkolikáté? Vím, většina zkušených to autorům vymlouvá. Ale... to bych nebyla já, abych nebyla rebel!

JJ

© 2018 Píšu pro vás - Jana Jánská. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky